LUCES DE ATERRIZAJE
Las Luces de aterrizaje son luces utilizadas por los aviones para iluminar el terreno y la pista de aterrizaje durante el despegue y el aterrizaje.
DESCRIPCION GENERAL
Casi todos los aviones modernos están equipados con luces de aterrizaje siempre que estén destinados y aprobados para las operaciones nocturnas. Las luces de aterrizaje son generalmente de intensidad muy alta debido a la considerable distancia que separa a una aeronave del terreno, las luces de aterrizaje de los aviones de gran tamaño puede ser fácilmente vistas a varios kilómetros de distancia.
En el diseño, las consideraciones fundamentales son la intensidad, la fiabilidad, el peso y el consumo de energía. Las luces de aterrizaje ideales son muy intensas, requieren poca energía eléctrica, son ligeras, y tienen una predecible y larga vida útil. Las tecnologías utilizadas en el pasado y el presente han incluido las lámparas incandescentes, las lámparas halógenas, lámparas de arco de diversas formas lámparas de descarga y lámparas de LED.
Las luces de aterrizaje son normalmente útiles para ayudar a la visibilidad cuando el avión vuela muy bajo y cerca del terreno, como durante el despegue y el aterrizaje. Las luces de aterrizaje son generalmente apagadas en vuelo de crucero, sobre todo si las condiciones atmosféricas puedan causar la reflexión o el resplandor de las luces traseras en los ojos de los pilotos. Sin embargo, el brillo de las luces de aterrizaje es útil para aumentar la visibilidad de un avión a otros pilotos, por lo que los pilotos suelen ser estimulados para mantener sus luces de aterrizaje encendidas mientras vuelan a bajas altitudes o en determinados espacios aéreos. Una convención para los aviones comerciales es encender sus luces de aterrizaje al cambiar la altitud o el nivel de vuelo.
Las luces de aterrizaje se utilizan a veces en situaciones de emergencia para comunicarse con el personal de tierra o con otros aviones, sobre todo cuando otros medios de comunicación no están disponibles (los fallos de radio y otros).
CONSIDERACIONES LEGALES
En algunas jurisdicciones, las luces utilizadas durante el aterrizaje de la aeronave deben ser certificadas para su uso por una autoridad del gobierno.
El uso actual de las luces de aterrizaje puede o no ser requerido o prohibido por los reglamentos locales, dependiendo de la hora del día o de la noche, del clima, de las condiciones del aeropuerto, de las condiciones de las aeronaves, del tipo de operación que se lleve a cabo (despegue, aterrizaje, etc), y de otros factores.
En los Estados Unidos, por ejemplo, las luces de aterrizaje no están obligadas a estar presentes en algunos tipos de aviones, pero su uso se recomienda encarecidamente, tanto para el despegue y el aterrizaje y durante toda operación por debajo de 10.000 pies (3.000 m) a nivel del mar o dentro de diez millas náuticas de un aeropuerto. Para los aviones de transporte y que operan con otros tipos de aviones, las luces de aterrizaje están obligadas a estar presentes y ser utilizadas. Las luces de aterrizaje deben ser certificadas como seguras y adecuadas para su propósito antes de la instalación.
REFERENCIAS
Este artículo fue creado a partir de la traducción total del artículo Aircraft landing lights de la Wikipedia en inglés, concretamente de esta versión, bajo licencia Creative Commons Compartir Igual 3.0. y GFDL.
en ingles:
Federal Aviation Administration (U.S.), Aeronautical Information Manual, FAA, Marzo de 2007
Federal Aviation Administration (U.S.), Airplane Flying Handbook (FAA-H-8083-3A), FAA, 2004
Federal Aviation Administration (U.S.), Air Traffic Control (Order 7110.65R), February 16, FAA, 2006
Federal Aviation Administration (U.S.), Instrument Procedures Handbook (FAA-H-8261-1), FAA, 2004
Federal Aviation Administration (U.S.), Pilot's Handbook of Aeronautical Knowledge (FAA-H-8083-25), FAA, 2003
Murphy, Kevin D. and Bell, Leisha, "Airspace for Everyone," Safety Advisor, Regulations 1 (SA02-9/05), AOPA Air Safety Association, September 2005
TEXTO: Wikipedia la enciclopedia online.-
AERONAUTICAL DICTIONARY
LANDING LIGHTS
The landing lights are used by light aircraft to illuminate the ground and the runway during takeoff and landing.
GENERAL DESCRIPTION
Almost all modern aircraft are equipped with landing lights if they are intended and approved for night operations. The landing lights are usually of very high intensity because of the considerable distance between the ground an aircraft, the landing lights of the large aircraft can be easily seen several miles away. In design, the key considerations are the strength, reliability, weight and power consumption. The ideal landing lights are intense, requiring little electrical power, are lightweight and have a predictable and long life. The technologies used in the past and present have included incandescent lamps, halogen lamps, arc lamps of various forms of discharge lamps and LED lamps.
The landing lights are usually useful to help visibility when the plane flies very low and close to the ground, such as during takeoff and landing. The landing lights are usually turned off during flight, especially if weather conditions likely to cause reflection or the glow of the taillights in the eyes of pilots. However, the brightness of the landing lights is useful to increase the visibility of an aircraft to other pilots, so that pilots are often encouraged to keep their landing lights on while flying at low altitudes or in certain airspaces. A convention for commercial aircraft is turning its landing lights to change the altitude or flight level.
The landing lights are sometimes used in emergencies to communicate with ground personnel or other aircraft, especially when other media are not available (radio failure and others).
LEGAL CONSIDERATIONS
In some jurisdictions, the lights used during the landing of the aircraft must be certified for use by a government authority.
Current use of landing lights may or may not be required or prohibited by local regulations, depending on time of day or night, weather, airport conditions, conditions of the aircraft, the type of operation is carried out (takeoff, landing, etc), and other factors.
In the United States, for example, the landing lights are not required to be present in certain types of aircraft, but its use is strongly recommended for both the takeoff and landing and during any operation below 10,000 feet (3,000 m ) at sea level or within ten nautical miles of an airport. For transport aircraft which operate with other types of aircraft landing lights are required to be present and used. The landing lights should be certified as safe and suitable for their purpose prior to installation.
REFERENCES
• This article was created from total translation of the article Aircraft landing lights on the English Wikipedia, specifically from this version, licensed under Creative Commons Share Alike 3.0. and GFDL. in English:
• Federal Aviation Administration (U.S.), Aeronautical Information Manual, FAA, March 2007
• Federal Aviation Administration (U.S.), Airplane Flying Handbook (FAA-H-8083-3A), FAA, 2004
• Federal Aviation Administration (U.S.), Air Traffic Control (Order 7110.65R), February 16, FAA, 2006
• Federal Aviation Administration (U.S.), Instrument Procedures Handbook (FAA-H-8261-1), FAA, 2004
• Federal Aviation Administration (U.S.), Pilot's Handbook of Aeronautical Knowledge (FAA-H-8083-25), FAA, 2003
• Murphy, Kevin D. and Bell, Leisha, "Airspace for Everyone," Safety Advisor, Regulations 1 (SA02-9/05), AOPA Air Safety Association, September 2005
TEXT: Wikipedia the free online encyclopaedia
TEXT: Wikipedia the free online .-
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